Moje dzieci uwielbiają gotować. Zarówno z dorosłymi, jak i samodzielnie. Często wyjmują garnki i miski, mają też swój zestaw zabawkowych miseczek, filiżanek oraz sztućców. Na zdjęciu powyżej widać małego Wojciecha buszującego w szufladzie z makaronami i ryżami. Kiedy tylko mają dostęp do piasku, najlepiej mokrego, a także foremki, to od razu zabierają się za gotowanie, pieczenie i smażenie niezwykłych potraw.

Postanowiłam, że jak tylko skończy się rozbudowa naszego domu, zacznę przygotowywać w ogrodzie kuchnię błotną. Będzie to miejsce, gdzie dzieciaki będą miały swoje miejsce do gotowania ze zlewem, naczyniami, kuchenką i piekarnikiem. Mamy w domu trochę sprzętów, które mogą udać się do ogrodowego placu zabaw. Na razie też szukam inspiracji i znalazłam takie to cuda.

  1. Prywatny projekt Pracowni k, której jestem wielką fanką. Projektują place zabaw i to nie byle jakie. Warto zajrzeć na ich stronę, ale i obejrzeć właśnie ichniejszą kuchnię błotną, zrobioną po prostu z tego co było pod ręką.kuchniae28093bc582otnae2809311
  2. Kuchnia błotna z ogródka Mamygadżety wykonana została na zamówienie. Można poczytać o tym w linku. Jest pięknie wykonana, nieduża, a jaka praktyczna.ogrodek-10-1024x683
  3. Dzieci bez plastiku mają też wspaniałą kuchnię. Chyba najbardziej urzekł mnie hamak dla rodzica pilnującego dzieci.kuchnia2bblotna2b8
  4. A to znalezione na ABCDoes jest świetnym przykładem upcyklingu. Połamana ławka uzyskała drugie życie, i to jakie.6a0134863096e6970c0192ac00ff6c970d-800wi
  5. A na tym blogu, zresztą o wdzięcznej błotnej nazwie, znalazłam jeszcze prostsze wykorzystanie ławki i półek. 0141280x850
  6. A tutaj fajny pomysł na wykorzystanie szafki.img_8728
  7. Jeszcze prostsze rozwiązanie prezentuje się tutaj. Naprawdę wiele nie potrzeba do stworzenia kuchni błotnej. img_8732
  8. A tu piękny przykład wykorzystania skrzynek. A dodatkowe akcesoria świetnie wkomponowują się w kuchnię.dsc_0330-1024x680
  9. A to już przykład w pełni profesjonalnej przyszkolnej kuchni. wpid-easyblog-d98ced3e-c079-49f0-9068-1df176a74ee3
  10. No i oczywiście palety. Można z nich robić meble, więc czemu nie kuchnie.

image2

Wszystkie te pomysły są świetne, choć przyznam, że te najprostsze są dla mnie najciekawsze. W googlach można ich znaleźć jeszcze więcej. Wydaję mi się, że jednak najistotniejsze jest po prostu wykorzystanie tego, co i tak zalega w ogrodzie lub piwnicy. Już planuję i projektuję, choć pewnie dopiero na jesieni uda się rozpocząć prace. Czas jednak szybko leci, więc będę gotowa do działania, gdy tylko remont się skończy.

